Sometimes , people come to our life and we know that there were meant to be there . They serve , teach a lesson and help to figure out who are we and who we want to become . We'll never know that who these people . Sometimes , the things will happen to us when we'r in horrible , painful , unfair but in reflection ? We'll realize that without those obstacles we'll never have realized out potential , strenght and power of heart . Everyhting happens for a reason . Nothing happens by chance or by means of good or bad luck . Illness , injury , love , lose moment or true greatness and sheer stupidity all occur to test us . Wihout these small test , life would be like a smooth paved , straight , flat road to nowhere . The people who we meet are the one who create who we are . And probably the most important ones is if someone hurts , betrays , breaks our heart , just forgive them . because they have helped we to learn about trust and of being cautious to whom you open your heart :)



Tuesday 25 September 2012

Aku malu -_-

 Okay aku taktahu nak cerita kat sape . Actually macam ni tau . Ada budak ni nak jumpa aku (perempuan) . Aku bukan taknak  . Sebab aku malu . Emm . Kat fb , dia ada mention aku ajak lepak . Bukan aku taknak , tapi aku malu .


  Okay dia dah tahu perangai aku . Yeah aku maybe materialistik sikit ( orang cakap ). Actually .. entah la . Aku rasa biase je . Tapi dah dorang cakap aku nie asyik fikir pasal duit duit and duit . Okay sebelum ni aku yg Im , Tegur perempuan tu tau . Then after dia dah tahu semua perangai aku , aku rasa malu nak lepak dengan dia . Emm


  Biase la . Aku perempuan , dia perempuan . So aku tahu la . Kalau aku jadi dia , aku akan fikir benda yang sama . Lets imagine if kiteorang firstime jumpa , lepak kedai makan . Tapi dia dah tahu perangai aku macam mana . Mesti dia akan fikir dalam hati " Ohh . Nie la perempuan yang nak duit je . Yang manja dengan duit . Yang blablabalab " Am I right ?

  Aku tahu sangat . Emm so please . Bukan taknak jumpa dia . Tapi aku malu tahu tak :( Kalau aku taktahu yang dia tahu bad behaviour aku takpe . Tapi nie dia dah tahu so memang tak lah aku nak jumpa dia . Emm . Nanti bila jumpa , dalam kepala otak aku ni mesti fikir macam macam la .


  Mane aku nak buat muke tebal eyhh . Sama ada dia nak jumpa aku sendiri , atau ada orang yang offer untuk dia jumpa aku . Tu aku taktahu . Tapi aku rasa dia bukan nak jumpa aku . Kalau orang yang offer ajak lepak sama tu tak cakap , dia takkan cakap yang dia nak jumpa aku lahh .


   Dah lahh . Biar lah orang nak cakap apa . Nak tak nak , nanti semua benda nie dah lepas . Emm . Cuba time tgh makan , then ada orang bayarkan untuk aku ? Err mesti dia tengok and dia fikir memang betul aku niee just nak duit . Actually aku tak macam tu la . Emm


  Aku taktahu la whether aku je yang fikir macam ni atau tak . Maybe aku fikir bukan bukan . Tapi aku rasa tak .mungkin aku je yg fikir macam ni .  Dia akan fikir benda yang sama macam apa yg aku fikir . Aku tahu tu !


  Actually aku bukan materealistik  . Entah la . Orang susah nak faham . Aku just nampak memang gile kan duit . Tapi kalau orang tu tak mampu , aku tak pandang yang dia tak mampu . Aku akan pandang dia "Mampu" jugakk . Sebab semua orang boleh kay . Nak atau tak nak je .


  And aku bukannye suka meminta sangat . Yeah aku mintak . Tapi dapat atau tak aku tak kisah pun . Aku mintak je . Sama ada dia boleh tunaikan atau tak , tu aku tak fikir . Yang penting aku dah mintak apa yang aku nak . Tak dapat is okay . Just try untuk mintak :) Emm .


  Biar lah . Janji aku tahu macam mana  diri aku . Ada orang cakap aku ni pentingkan duit dari perasaan orang .  Yes tu maybe . Aku tak sedar . Yang tu aku mengaku . Emm thanks bagitahuu .